هرکسی که با هواپیما سفر کرده باشد احتمالاً تجربه رد شدن از گیت بازرسی فلزیاب را دارد. همچنین این وسایل امنیتی در مدارس، رویدادهای ورزشی، ادارات دولتی و کنسرت ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. آنها بخشی از یک سیستم امنیتی کامل هستند که شامل دوربین ها، کنترل دسترسی درب و سیستم های ارتباطی اضطراری می‌شود.

فلزیاب ها مؤثر و بی خطر هستند. دقیقاً مانند دوربین های تحت شبکه و کنترل دسترسی درب، به ایمنی و امنیت شما اضافه می‌کنند. در اینجا می توانید درباره نحوه کار آنها بدانید.

علم پشت گیت فلزیاب

فلزیاب‌ها از قوانینی که یک فیزیکدان اسکاتلندی به نام جیمز کلرک مکسول (1831–1879) شرح داده است استفاده می‌کنند. او کشف کرد که مغناطیس و برق با هم ارتباط دارند. مثالی از این رابطه، سیم پیچ با سیم مسی است که به دور میخ فلزی پیچیده شده است. وقتی جریان به سیم پیچ وارد می‌شود، میخ فلزی، مغناطیسی می‌شود.

هنگامی که یک پالس الکتریکی از طریق سیم پیچ سیم ارسال می‌شود، یک میدان مغناطیسی ایجاد می‌کند. زمانی که این میدان به یک جسم فلزی برخورد می‌کند، منعکس می شود و با استفاده از سیم پیچ دیگر می توان آن را تشخیص داد. اندازه و زمان نبض شناسایی شده، برای تعریف اندازه و موقعیت جسم استفاده می‌شود.

گیت های فلز یاب چگونه کار می کنند

گیت‌های فلزیاب، معمولاً از فناوری القای پالس (PI) استفاده می‌کنند. سیستم های PI، انفجارهای کوتاه و قدرتمند (پالس) جریان را از طریق سیم پیچ سیم ارسال می‌کنند. هر پالس یک میدان مغناطیسی کوتاه ایجاد می‌کند. وقتی یک قطعه فلز از میدان مغناطیسی عبور می‌کند، یک میدان مغناطیسی منعکس شده ایجاد می‌شود.

سپس این میدان مغناطیسی با سیم پیچ گیرنده واکنش نشان می‌دهد، که به نوبه خود باعث ایجاد سیستم هشدار (ایجاد صدا) می‌شود. این لبه آغازگر، چند میکروثانیه (میلیونیوم از ثانیه) طول می‌کشد و باعث می‌شود جریانی از سیم پیچ عبور کند. این جریان بعدی نبض منعکس شده نامیده می‌شود و فقط حدود 30 میکروثانیه دوام می‌آورد.

یک فلزیاب معمولی مبتنی بر PI حدود 100 پالس در ثانیه می‌فرستد، اما تعداد آنها براساس تولید کننده و مدل متفاوت است، از حدود 25 پالس در ثانیه تا بیش از 1000.

گیت‌های فلزیاب، میدان های مغناطیسی بزرگی را ایجاد می‌کنند که تمام فضای داخل قوس مستطیل شکل دهنده (ضلع ها) فلزیاب را می‌پوشاند. اگر شخصی از این فلزیاب عبور کند و زنگ خطر را به صدا در آورد، امنیت فرودگاه مطلع می‌شود که این شخص می تواند یک سلاح خطرناک، مبتنی بر فلز، مانند چاقو یا اسلحه را پنهان کند و باعث ایجاد تحقیقات و بازرسی بیشتر در این زمینه انجام می‌شود.

جدیدترین فلزیاب‌ها دارای چندین منطقه هستند که نه تنها زنگ خطر را به صدا در می‌آورند بلکه می‌توانند مسئول امنیت را از محل شی فلزی آگاه کند.

گیت های فلزیاب، از چند منطقه که شامل چندین سیم پیچ هستند که هر کدام منطقه تشخیص جداگانه را ایجاد می‌کنند تشکیل شده‌اند. آنها می‌توانند اشیا متعددی را شناسایی کرده و تمام مناطقی را که می‌توان در آنها اشیا را یافت، نمایش دهند. این سیستم ها با حداکثر 33 منطقه در دسترس هستند. چراغ های هشدار در کنار دستگاه وجود دارد که پیدا کردن شی را برای شخص امنیتی بسیار آسان می‌کند

آشکارسازهای فلزی ( گیت های فلزیاب) ایمن و موثر هستند

انجمن فیزیک سلامتی (آمریکا) یک مقاله حقیقتی درباره امنیت فرودگاه نوشت که در آن گفته شده است، حتی اگر میدان های مغناطیسی ایجاد شده توسط فلزیاب‌ها نوعی تابش باشد، تابشی که دستگاه ساطع می کند غیر یونیزه کننده است و آسیب بیولوژیکی ایجاد نمی‌کند.

بنابراین، حتی تماس مکرر با فلزیاب‌ها نیز هیچ خطر تشعشعی ندارد. با در نظر داشتن این موضوع، گیت های فلزیاب فرودگاه یک روش بسیار مؤثر و ایمن برای اجرای امنیت در فرودگاه ها، مدارس و مشاغل ارائه می‌دهند.

خلاصه

گیت‌های فلزیاب از میدان های مغناطیسی برای تشخیص اشیا فلزی که از آنها عبور می‌کنند، استفاده می‌کنند. دانش مربوط به نحوه کار آنها بر اساس معادلات ماکسول است. جدیدترین آشکارسازها شامل چندین منطقه شناسایی هستند که به آنها این امکان را می‌دهد که محل فلز را که باعث ایجاد زنگ می‌شود مشخص کنند. ثابت شده است که آنها روشی ایمن و مؤثر برای حفظ امنیت هستند.

ارسال پاسخ